Beställning
Du kan kontakta din lokala säljare/kontaktperson direkt. Vid beställning registreras din order i vår app av vår försäljningsansvariga och överförs sedan till vårt beställningssystem.
I framtiden kommer ni att kunna lägga order direkt via webben och måste då ha ett konto hos oss. Inloggningsinstruktioner kommer att publiceras när webbinloggningen öppnar.
Du kan också kontakta MRON direkt via order@mron.se, info@mron.se eller ringa på 031-700 17 80.
Ledtid beskriver den tid MRON behöver internt för att skicka ut varor från lagret. På MRON arbetar vi med två dagars ledtid. Beställningar som mottages före 14:00 registreras samma dag och är klara för leverans en arbetsdag senare. För hjälp med att spåra försändelser, kontakta info@mron.se eller ring 031 -700 17 80.
Produktfrågor
Varje produkt har en länk till produktens säkerhetsdatablad om det finns något sådant. Du kan också hitta samtliga säkerhetsdatablad via menyn.
Du kan hitta information om alla våra produkter på vår webbplats eller genom att kontakta din lokala kontaktperson. Om du inte hittar det du letar efter, kontakta oss via info@mron.se eller ring 031-700 17 80.
Vid misstanke om kvalitetsavvikelse måste ärendet alltid rapporteras till info@mron.se eller ring till 031 -700 17 80. Informationen vi behöver för att behandla ärendet vidare är: Kundnamn, kontaktperson, beställningsnummer, artikelnamn/artikelnummer, produktionskod/batchnummer och så detaljerad beskrivning av ärendet som möjligt (bifoga bilder där det är möjligt). I de flesta fall kommer det att vara nödvändigt att varan skickas till vår leverantör Norden Olje.
Logistik
Normal leveranstid på lagervara är 2-5 dagar.
Frakt tillkommer på fakturan.
Om produkter skadats eller saknas vid leverans måste du meddela oss så snart du upptäcker skada eller att produkter saknas senast 7 dagar efter leveransen. Transportskador måste alltid noteras på fraktsedeln från transportören. Fyll i vårt ansökningsformulär och skicka till info@mron.se
För hjälp med att spåra leveranser, skicka ett mejl till info@mron.se eller ring 031-700 17 80.
När du upplever avvikelser mellan vad du har fått i din orderbekräftelse och vad du har fått vid ditt varumottagande måste detta rapporteras till MRON så att vi kan korrigera detta. Kontakta oss via info@mron.se eller ring 031-700 17 80.
- Kvalitetsavvikelse på produkt eller förpackning.
- Kunden har fått fel artikel eller fel antal artiklar.
- Avtal finns att kunden kan returnera säljbara varor.
Endast säljbara artiklar kan returneras. Vi måste godkänna retur av artikeln om ovanstående kriterier är uppfyllda innan varorna kan skickas tillbaka. Kontakta info@mron.se eller ring 031-700 17 80.